Pécsi Tudományegyetem

Neptun Egységes Tanulmányi Rendszer

 

Hallgatói segédlet

Alább olvashatjátok a Neptun PTE-re szabott használati útmutatóját. A tartalomjegyzékben a keresett információra kattintva azonnal a témára ugrik az oldal. Amennyiben van olyan Neptun funkció, amelyet nem találsz, vagy részletesebb leírását olvasnád, kérjük, írd meg nekünk a neptun@pte.hu címre.

A költségtérítéses, illetve önköltséges képzésre (finanszírozási formára) történő átsorolás egyes eseteiről a Hallgatóknak / Hallgatói segédlet menüponton tájékozódhat. Keresse az Átsorolás tájékoztató bejegyzéseket. Összefoglaló pontként az Átsorolás tájékoztató segédlet szolgál.



Tisztelt Felhasználók! Kedves Oktatók, Hallgatók és Adminisztrátorok! Ezen oldal célja, hogy segítséget nyújtson eligazodni a Pécsi Tudományegyetem elektronikus tanulmányi rendszerében. A Neptun tanulmányi rendszer megannyi hasonlóságot és különbséget mutat más informatikai nyilvántartási rendszerekkel, ugyanakkor eligazodni egy új felületen sohasem egyszerű. A tanulmányi rendszer üzemeltetőinek feladata, hogy a kezelés bemutatásán túl lehetőséget adjanak a tanulmány rendszer fejlesztésére vonatkozó javaslatok, vélemények megosztására. Bízunk benne, hogy az újdonságok és a korábban megszokott megoldások, fejlesztési lehetőségek tartósan kellemes felhasználói élményt fognak biztosítani.



A beiratkozás szükséges a képzés alatt egyszer az egyetemi felvételt követően, a képzés megkezdéséhez. Ilyenkor a felvettek beiratkozási kérelmet töltenek ki a tanulmányi rendszeren keresztül, amelyben ellenőrzik, módosítják és kiegészítik adataikat, valamint a tanulmányok megkezdéséhez szükséges nyilatkozatokat teszik meg. A hallgatói jogviszony ezen kérelem elfogadásával jön létre. A bejelentkezés az a folyamat amelyet félévről félévre meg kell tenni, nyilatkozni a következő félév aktív vagy passzív státuszáról. További információ: Hallgatóknak / Hallgatói segédlet - Beiratkozás, bejelentkezés



Az igénylés az Ügyintézés / Kérvények menüponton érhető el, a Kitölthető kérvények fülön. A „Jogviszony igazolás igénylés” sorra kattintva megjelenik az igénylőlap, amelyet kitöltve, majd a Kérvény leadása gombra kattintva indíthatja el a jogviszony igazolás ügyintézését.



A Neptun a korábbi tanulmányi rendszer eléréséhez hasonlóan a központi, és minden a Pécsi Tudományegyetem alá tartozó szervezeti egység honlapjáról elérhető, a legfelső menüsorban a tanulmányi rendszert jelző feliratra/ikonra kattintva. A rendszerhez ajánlott a böngészők: Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. A kedvenc böngészőben érdemes a könyvjelzők közé menteni. A Neptun webes felületére lépve egy bejelentkező képernyő jelenik meg, ahol az EHA kóddal és a hozzá tartozó jelszóval (valamint a nyelv kiválasztásával) tud a felhasználó belépni. A Neptun felületei három nyelven érhetőek el: magyarul, angolul, németül. Kérjük, ha valahol a beállított nyelvnek nem megfelelő kiírást (hibajelzés, utasítás, felirat) található, jelezzék a neptun@listserv.pte.hu e-mail címen. A nyelv megváltoztatásakor a felület belépéshez szükséges magyar szövegei is az adott nyelvre változnak. A felület alsó felében a feltöltött friss hírek, letölthető dokumentumok és hasznos linkek találhatók. Amennyiben nem támogatott webes böngészőn próbál bejelentkezni, akkor a felületen egy figyelmeztetés jelenik meg, amely tájékoztat, illetve megjeleníti a támogatott böngészők aktuális verziójának letöltésére szolgáló linkeket. A web felületre történő első belépés az EHA kóddal, mint felhasználó névvel és a hozzá tartozó jelszóval lehetséges. (A Neptun kódhoz tartozó jelszóról bővebb tájékoztatást a Gyakran ismételt kérdések alatt a Neptun kódról bejegyzésben olvashat.)



A Neptun a PTE elektronikus tanulmányi rendszere, amelyet majd az ország minden egyeteme használ. Feladata naprakész nyilvántartást vezetni a hallgatói tanulmányokról, de a kurzusfelvételek és vizsgaeredmények tárolásán túl segítséget nyújt a tanulmányi ügyintézésben is – például a kérvények kezelésében - és az oktatásban – a Neptun Meet Street virtuális terein keresztül.



Megkezdődött a Campus kurzusok felvétele. A felvehető kurzusokat a Tárgyfelvételen belül a Minden intézményi tárgy rádiógomb szűrése alatt lehet listázni. A campus kurzusok tárgyfelvételi időszaka 2017. február 26-ig tart.



A Neptun üzenetküldési funkciói megegyeznek a legtöbb elektronikus levelezőrendszer funkcióival. A tanulmányi rendszeren belül úgynevezett rendszerüzenetekkel kommunikálhatnak a felhasználók, amelyek esetében beállítható, hogy az érkezzen meg az üzenet e-mailben is. Kaphatunk egyéni üzenetet (például hallgatótól, konzulenstől), vagy csoportos üzenetet (mint a kurzusmail), de automatikus rendszerüzenetet is (kurzusfelvételkor, vagy ha egy jegy rögzítésre kerül). A rendszerüzenetek esetében beállítható az olvasás kötelezősége, ez esetben addig nem léphet tovább, amíg az olvasásra nem kerül. Az üzenet írásakor az e-mailezés általános paraméterei mellett (pl. címzett, tárgy, üzenet szöveg, aláírás) megadhatunk csoportos és titkos címzetteket is, sőt lehetőség van csatolmányt küldeni. Új funkció az üzenet érvényessége, amely dátum megadása után a Neptun automatikusan törli az üzenetet a címzett(ek) postaládájából. Az üzenetek esetében nagyon fontos az üzenetfogadás beállítása, hiszen minden tanulmányi információ első sorban a "neptunos" postaládába érkezik. Érdemes engedélyezni a minden hallgatói üzenet fogadását, de beállítható a tiltás is, kivételek megadásával. Az oktatóktól, vagy az adminisztrátoroktól érkező levelek, valamint az automatikus rendszerüzenetek fogadása nem tiltható le a rendszerben a hallgatók számára! Az automatikus értesítések fülön egyesével jelölhető meg, milyen típusú értesítések érkezzenek meg e-mail formájában is. Megadható, hogy a sűrűn érkező rendszerüzenetek egy típusban naponta csak egy e-mailben jöjjenek, úgymond „napvégi üzenetként, vagy e-mailként”. Lehetőség van aláírás megadására, amellyel megkönnyíthetjük mind az üzenet küldőjének, mind a fogadójának dolgát (ajánlott adatok: név, szak, titulus és elérhetőség). A címtár feltöltésével összeállító például egyéni tanulói csoport, vagy kijelölhetők azon személyek, akikkel egy témában gyakri levelezést folytatunk. A Saját adatok alatt van lehetőségünk az elérhetőségeinket megadni. A tabulátorfüleken lépkedve rögzíthető több e-mail cím, különböző típusú cím, telefonszám, weblap. Érdemes figyelni, hogy az alapértelmezett e-mail cím és telefonszám mindig az aktuális elérhetőség legyen, amin biztosan elér minket a Tanulmányi Osztály. Előfordulhat, hogy az adat módosítása (pl. állandó lakcím) engedélyezéshez kötött. A rendszer felugró ablakban tájékoztat. Az elérhetőségek módosítására a sorok végén lévő (+)Lehetőségek jelre kattintva van lehetőség. A Saját adatok / Adatmódosítások menüpontra kattintva ellenőrizhető az adatmódosításra beadatott kérelem, illetve hogy melyek kerültek elfogadásra.



A Személyes adatok fül alatt az alapvető személyes adatok (pl. név, állampolgárság, adóazonosító szám, születési dátum, oktatási azonosító, stb.) tekinthetőek meg és/vagy módosíthatóak. A Saját adatok felületen négy tabulátorfül található. A Állandó/Ideiglenes diákigazolvány fül alatt megjelenítésre kerülnek a hallgatóhoz tartozó diákigazolvány adatok. A sorvégi (+)Lehetőségek ikonra kattintva az egyes diákigazolványhoz tartozó matrica és esetleges személyi lap adatait van lehetőségünk megtekinteni. Az Okmányok fül alatt megjelenítésre kerülnek a hivatalos okmányok, melyek feltöltésre kerültek a tanulmányi rendszerben. Itt lehetőség van új okmányt/okmányokat feltölteni, vagy módosítani, esetleg törölni azok adatait. Az Előnyben részesítés fül alatt megjelenik az Egyetem által meghatározott azon terület, amely alapján bizonyos eljárásokban a jogosult személy előnyben részesülhet. Adatmódosítást itt is az Egyetem által meghatározott korlátok között érvényesíthetik a felhasználók. Az itt megjelenő adatok alapvető fontosságúak többek között a költségtérítés után járó adókedvezményhez, az ösztöndíj-kifizetéshez, vagy a társadalombiztosítási ellátás igénybevételéhez szükséges adminisztrációhoz, ezért csak indokolt esetben változtasson ezeken! A Saját adatok, Adatmódosítások menüpontra kattintva ellenőrizhető az adatmódosításra beadatott kérelem, illetve hogy melyek kerültek elfogadásra.



A Tanulmányok / Képzés adatok menüpontra lépve láthatóak a képzéshez, szakhoz és szakirány(ok)hoz tartozó adatok, valamint az oklevél adatok. A felület tetején a képzéshez tartozó adatok láthatóak. Információt kaphatunk többek között a képzés jogviszony időintervallumával kapcsolatban, a képzésen elhasználható maximális félévek számáról, de a képzés minden jellemző adatát is itt láthatjuk (képzési szint, tagozat, program típus, modul típusa, maximális félévszám, abszolutórium dátuma, stb.). Ez a felület tájékoztatásra szolgál, az adatok változtatására itt nincs lehetőség. A felületen csak azok a szakirányok találhatóak meg, melyekre már felvételt nyert a hallgató. Szakirány jelentkezéshez az Ügyintézés / Szakirány jelentkezés menüpontjában van lehetőség. (Bővebb tájékoztatást lásd Szakirányjelentkezés segédletben.) A Tárgyak / Tárgyfelvétel menüpontra kattintva, a megnyíló felületről indulva veheted fel tantárgyaidat és a hozzájuk tartozó kurzusaid az aktuális félévedre. A tárgyfelvételhez a szűrésben ki kell választanod a tetszőleges tárgytípust és a "Csak a meghirdetett tárgyak” jelölőnégyzetet be kell pipálni. A tárgylistában a felvenni kívánt tárgynál a „Felvesz” linkre kell kattintani, ekkor megjelenik a tárgy ablaka, melyben láthatóak a felvehető kurzusok. A kívánt kurzust a jelölőnégyzettel kijelölve a „Mentés” gombra kattintva tudod tárgyfelvételed véglegesíteni. A tárgyfelvétel sikerességéről, vagy sikertelenségéről visszajelző üzenet tájékoztat. A visszajelző üzenetben olvasható az esetleges sikertelenség esetén a sikertelen tárgyfelvétel oka (pl. nem felelt meg az intézménye által felállított tárgyfelvételi követelményeknek, vagy a kurzus már betelt, stb.). A visszajelző üzenet konkrétan jelzi, hogy mely kurzusnál telt már be a létszám, így több kurzusra jelentkezés esetén is láthatod, hogy mi a sikertelenség oka. A tárgyfelvétel kizárólag meghirdetett tárgyakra lehetséges! Csak akkor jelenik meg a tárgyak listájánál a „Tárgyfelvétel” oszlop, amennyiben a „Csak a meghirdetett tárgyak” jelölőnégyzet be van pipálva! A nem meghirdetett tárgyakat csak megtekinteni lehet, tárgyfelvétel ezekkel nem végezhető.



Oldalak

Levél Csapda