Pécsi Tudományegyetem

Neptun Egységes Tanulmányi Rendszer

 

Oktatói segédlet

Az alábbiakban a Neptun Tanulmányi Rendszer PTE-re szabott használati útmutatóját adjuk közre oktatóink számára. A szükséges adminisztrációs tanulmányi folyamatokhoz találnak egy videót és egy kiegészítő rövid leírást. Az oldalsó tartalomjegyzékben a keresett folyamatra kattintva, azonnal a témára ugorhatnak. Amennyiben van olyan Neptun funkció, folyamat, amelyhez szükséges további, vagy részletesebb leírást adnunk, kérjük, jelezze nekünk a neptun@pte.hu címen.

Tisztelt Felhasználók! A Neptun tanulmányi rendszer működésében a ma napon (2017. július 24.) 10.00 órától az új verziókihelyezés miatt átmeneti fennakadás várható. Megértésüket köszönjük.





A Neptun a korábbi tanulmányi rendszer eléréséhez hasonlóan a központi, és minden a Pécsi Tudományegyetem alá tartozó szervezeti egység honlapjáról elérhető, a legfelső menüsorban a tanulmányi rendszert jelző feliratra/ikonra kattintva. A rendszerhez ajánlott a böngészők: Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. A kedvenc böngészőben érdemes a könyvjelzők közé menteni.

A Neptun webes felületére lépve egy bejelentkező képernyő jelenik meg, ahol az EHA kóddal és a hozzá tartozó jelszóval (valamint a nyelv kiválasztásával) tud a felhasználó belépni. A Neptun felületei három nyelven érhetőek el: magyarul, angolul, németül. Kérjük, ha valahol a beállított nyelvnek nem megfelelő kiírást (hibajelzés, utasítás, felirat) található, jelezzék a neptun@listserv.pte.hu e-mail címen. A nyelv megváltoztatásakor a felület belépéshez szükséges magyar szövegei is az adott nyelvre változnak. A felület alsó felében a feltöltött friss hírek, letölthető dokumentumok és hasznos linkek találhatók. Amennyiben nem támogatott webes böngészőn próbál bejelentkezni, akkor a felületen egy figyelmeztetés jelenik meg, amely tájékoztat, illetve megjeleníti a támogatott böngészők aktuális verziójának letöltésére szolgáló linkeket. A web felületre történő első belépés az EHA kóddal, mint felhasználó névvel és a hozzá tartozó jelszóval lehetséges. (A Neptun kódhoz tartozó jelszóról bővebb tájékoztatást a Gyakran ismételt kérdések alatt a Neptun kódról bejegyzésben olvashat.)





Megkezdődött a Campus kurzusok felvétele. A felvehető kurzusokat a Tárgyfelvételen belül a Minden intézményi tárgy rádiógomb szűrése alatt lehet listázni. A campus kurzusok tárgyfelvételi időszaka 2017. február 26-ig tart.





A Neptun a PTE elektronikus tanulmányi rendszere, amelyet majd az ország minden egyeteme használ. Feladata naprakész nyilvántartást vezetni a hallgatói tanulmányokról, de a kurzusfelvételek és vizsgaeredmények tárolásán túl segítséget nyújt a tanulmányi ügyintézésben is – például a kérvények kezelésében - és az oktatásban – a Neptun Meet Street virtuális terein keresztül.





A Neptun üzenetküldési funkciói megegyeznek a legtöbb elektronikus levelezőrendszer funkcióival.
A tanulmányi rendszeren belül úgynevezett rendszerüzenetekkel kommunikálhatnak a felhasználók, amelyek esetében beállítható, hogy az érkezzen meg az üzenet e-mailben is.
Kaphatunk egyéni üzenetet (például hallgatótól, konzulenstől), vagy csoportos üzenetet (mint a kurzusmail), de automatikus rendszerüzenetet is (kurzusfelvételkor, vagy ha egy jegy rögzítésre kerül).
A rendszerüzenetek esetében beállítható az olvasás kötelezősége, ez esetben addig nem léphet tovább, amíg az olvasásra nem kerül.
Az üzenet írásakor az e-mailezés általános paraméterei mellett (pl. címzett, tárgy, üzenet szöveg, aláírás) megadhatunk csoportos és titkos címzetteket is, sőt lehetőség van csatolmányt küldeni.
Új funkció az üzenet érvényessége, amely dátum megadása után a Neptun automatikusan törli az üzenetet a címzett(ek) postaládájából.
Az üzenetek esetében nagyon fontos az üzenetfogadás beállítása, hiszen minden tanulmányi információ első sorban a "neptunos" postaládába érkezik.
Érdemes engedélyezni a minden hallgatói üzenet fogadását, de beállítható a tiltás is, kivételek megadásával.
Az oktatóktól, vagy az adminisztrátoroktól érkező levelek, valamint az automatikus rendszerüzenetek fogadása nem tiltható le a rendszerben a hallgatók számára!
Az automatikus értesítések fülön egyesével jelölhető meg, milyen típusú értesítések érkezzenek meg e-mail formájában is.
Megadható, hogy a sűrűn érkező rendszerüzenetek egy típusban naponta csak egy e-mailben jöjjenek, úgymond „napvégi üzenetként, vagy e-mailként”.
Lehetőség van aláírás megadására, amellyel megkönnyíthetjük mind az üzenet küldőjének, mind a fogadójának dolgát (ajánlott adatok: név, szak, titulus és elérhetőség).
A címtár feltöltésével összeállító például egyéni tanulói csoport, vagy kijelölhetők azon személyek, akikkel egy témában gyakri levelezést folytatunk.
A Saját adatok alatt van lehetőségünk az elérhetőségeinket megadni.
A tabulátorfüleken lépkedve rögzíthető több e-mail cím, különböző típusú cím, telefonszám, weblap.
Érdemes figyelni, hogy az alapértelmezett e-mail cím és telefonszám mindig az aktuális elérhetőség legyen, amin biztosan elér minket a Tanulmányi Osztály.
Előfordulhat, hogy az adat módosítása (pl. állandó lakcím) engedélyezéshez kötött.
A rendszer felugró ablakban tájékoztat.
Az elérhetőségek módosítására a sorok végén lévő (+)Lehetőségek jelre kattintva van lehetőség.
A Saját adatok / Adatmódosítások menüpontra kattintva ellenőrizhető az adatmódosításra beadatott kérelem, illetve hogy melyek kerültek elfogadásra.





Útmutató az értékelő pedagógusok számára - 2017.11.19 Az értékelés a PTE Neptun tanulmányi rendszerében valósul meg. A tanulmányi rendszer elérhető a neptun.pte.hu oldalon keresztül a bal felső sarokban található Neptun oktató menüpontra kattintva.





Tisztelt Oktató! A Pécsi Tudományegyetem Oktatási Igazgatósága a Tanulmányi Rendszer használatát segítő oktatási alkalmat szervez a felhasználók számára. Az alkalmakra jelentkezni a feliratkozási listákon keresztül lehet.





A “Vizsgák, jegybeírás” menüponton tudja megtekinteni és szerkeszteni az Ön kurzusaihoz tartozó vizsgaalkalmakat és az intézmény összes vizsgáját is, valamint itt tudja beírni a vizsgákhoz tartozó jegyeket is. Itt van lehetősége a vizsgákkal kapcsolatos további teendők intézésére is (pl. vizsgalap nyomtatása, vizsga másolása, stb.)





A tárgytematika, vagy annotáció tájékoztatja a hallgatót a felvett tárgy tartalmi és értékelési feltételeiről. A tárgytematika négy részből áll: oktatás célja, a tárgy tartalma, számonkérés és értékelés rendszere, irodalomjegyzék.





A “Vizsgák, jegybeírás” menüponton tudja megtekinteni és szerkeszteni az Ön kurzusaihoz tartozó vizsgaalkalmakat és az intézmény összes vizsgáját is, valamint itt tudja beírni a vizsgákhoz tartozó jegyeket is. Itt van lehetősége a vizsgákkal kapcsolatos további teendők intézésére is (pl. vizsgalap nyomtatása, vizsga másolása, stb.)





Oldalak

Levél Csapda