Pécsi Tudományegyetem

Neptun Egységes Tanulmányi Rendszer

 

Oktatói segédlet

Az alábbiakban a Neptun Tanulmányi Rendszer PTE-re szabott használati útmutatóját adjuk közre oktatóink számára. A szükséges adminisztrációs tanulmányi folyamatokhoz találnak egy videót és egy kiegészítő rövid leírást. Az oldalsó tartalomjegyzékben a keresett folyamatra kattintva, azonnal a témára ugorhatnak. Amennyiben van olyan Neptun funkció, folyamat, amelyhez szükséges további, vagy részletesebb leírást adnunk, kérjük, jelezze nekünk a neptun@pte.hu címen.

Tisztelt Felhasználók! Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy verziófrissítés miatt a Neptun tanulmányi rendszer 2016. december 2-án (pénteken) 12.00 és 14.00 óra között átmenetileg nem lesz elérhető! Megértésüket köszönjük.



A Neptun a PTE elektronikus tanulmányi rendszere, amelyet majd az ország minden egyeteme használ. Feladata naprakész nyilvántartást vezetni a hallgatói tanulmányokról, de a kurzusfelvételek és vizsgaeredmények tárolásán túl segítséget nyújt a tanulmányi ügyintézésben is – például a kérvények kezelésében - és az oktatásban – a Neptun Meet Street virtuális terein keresztül.



A Neptun a korábbi tanulmányi rendszer eléréséhez hasonlóan a központi, és minden a Pécsi Tudományegyetem alá tartozó szervezeti egység honlapjáról elérhető, a legfelső menüsorban a tanulmányi rendszert jelző feliratra/ikonra kattintva. A rendszerhez ajánlott a böngészők: Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. A kedvenc böngészőben érdemes a könyvjelzők közé menteni. A Neptun webes felületére lépve egy bejelentkező képernyő jelenik meg, ahol az EHA kóddal és a hozzá tartozó jelszóval (valamint a nyelv kiválasztásával) tud a felhasználó belépni. A Neptun felületei három nyelven érhetőek el: magyarul, angolul, németül. Kérjük, ha valahol a beállított nyelvnek nem megfelelő kiírást (hibajelzés, utasítás, felirat) található, jelezzék a neptun@listserv.pte.hu e-mail címen. A nyelv megváltoztatásakor a felület belépéshez szükséges magyar szövegei is az adott nyelvre változnak. A felület alsó felében a feltöltött friss hírek, letölthető dokumentumok és hasznos linkek találhatók. Amennyiben nem támogatott webes böngészőn próbál bejelentkezni, akkor a felületen egy figyelmeztetés jelenik meg, amely tájékoztat, illetve megjeleníti a támogatott böngészők aktuális verziójának letöltésére szolgáló linkeket. A web felületre történő első belépés az EHA kóddal, mint felhasználó névvel és a hozzá tartozó jelszóval lehetséges. (A Neptun kódhoz tartozó jelszóról bővebb tájékoztatást a Gyakran ismételt kérdések alatt a Neptun kódról bejegyzésben olvashat.)



A Neptun üzenetküldési funkciói megegyeznek a legtöbb elektronikus levelezőrendszer funkcióival. A tanulmányi rendszeren belül úgynevezett rendszerüzenetekkel kommunikálhatnak a felhasználók, amelyek esetében beállítható, hogy az érkezzen meg az üzenet e-mailben is. Kaphatunk egyéni üzenetet (például hallgatótól, konzulenstől), vagy csoportos üzenetet (mint a kurzusmail), de automatikus rendszerüzenetet is (kurzusfelvételkor, vagy ha egy jegy rögzítésre kerül). A rendszerüzenetek esetében beállítható az olvasás kötelezősége, ez esetben addig nem léphet tovább, amíg az olvasásra nem kerül. Az üzenet írásakor az e-mailezés általános paraméterei mellett (pl. címzett, tárgy, üzenet szöveg, aláírás) megadhatunk csoportos és titkos címzetteket is, sőt lehetőség van csatolmányt küldeni. Új funkció az üzenet érvényessége, amely dátum megadása után a Neptun automatikusan törli az üzenetet a címzett(ek) postaládájából. Az üzenetek esetében nagyon fontos az üzenetfogadás beállítása, hiszen minden tanulmányi információ első sorban a "neptunos" postaládába érkezik. Érdemes engedélyezni a minden hallgatói üzenet fogadását, de beállítható a tiltás is, kivételek megadásával. Az oktatóktól, vagy az adminisztrátoroktól érkező levelek, valamint az automatikus rendszerüzenetek fogadása nem tiltható le a rendszerben a hallgatók számára! Az automatikus értesítések fülön egyesével jelölhető meg, milyen típusú értesítések érkezzenek meg e-mail formájában is. Megadható, hogy a sűrűn érkező rendszerüzenetek egy típusban naponta csak egy e-mailben jöjjenek, úgymond „napvégi üzenetként, vagy e-mailként”. Lehetőség van aláírás megadására, amellyel megkönnyíthetjük mind az üzenet küldőjének, mind a fogadójának dolgát (ajánlott adatok: név, szak, titulus és elérhetőség). A címtár feltöltésével összeállító például egyéni tanulói csoport, vagy kijelölhetők azon személyek, akikkel egy témában gyakri levelezést folytatunk. A Saját adatok alatt van lehetőségünk az elérhetőségeinket megadni. A tabulátorfüleken lépkedve rögzíthető több e-mail cím, különböző típusú cím, telefonszám, weblap. Érdemes figyelni, hogy az alapértelmezett e-mail cím és telefonszám mindig az aktuális elérhetőség legyen, amin biztosan elér minket a Tanulmányi Osztály. Előfordulhat, hogy az adat módosítása (pl. állandó lakcím) engedélyezéshez kötött. A rendszer felugró ablakban tájékoztat. Az elérhetőségek módosítására a sorok végén lévő (+)Lehetőségek jelre kattintva van lehetőség. A Saját adatok / Adatmódosítások menüpontra kattintva ellenőrizhető az adatmódosításra beadatott kérelem, illetve hogy melyek kerültek elfogadásra.



A “Vizsgák, jegybeírás” menüponton tudja megtekinteni és szerkeszteni az Ön kurzusaihoz tartozó vizsgaalkalmakat és az intézmény összes vizsgáját is, valamint itt tudja beírni a vizsgákhoz tartozó jegyeket is. Itt van lehetősége a vizsgákkal kapcsolatos további teendők intézésére is (pl. vizsgalap nyomtatása, vizsga másolása, stb.)



A “Vizsgák, jegybeírás” menüponton tudja megtekinteni és szerkeszteni az Ön kurzusaihoz tartozó vizsgaalkalmakat és az intézmény összes vizsgáját is, valamint itt tudja beírni a vizsgákhoz tartozó jegyeket is. Itt van lehetősége a vizsgákkal kapcsolatos további teendők intézésére is (pl. vizsgalap nyomtatása, vizsga másolása, stb.)



A Neptun Tanulmányi Rendszer kedden, azaz 2015. november 17-én 10 órákor elindul. Mint minden új rendszer bevezetése, a Neptun indulása is türelmet és megértést igényelt az Egyetem felhasználóitól. A Pécsi Tudományegyetem hallgatói és oktatói, adminisztrátorai türelemmel és együttműködéssel kezelték a tanulmányi rendszer átmeneti hiányát, amelyért a Neptun Bevezetési Projekt projektvezetése ezúton is köszönetet mond. Előre köszönjük a rendszer indulását követő támogató hozzáállást is. A Neptun Tanulmányi Rendszer új webes felületére ezen oldalról, a neptun.pte.hu gyorslinkjein keresztül, a bal felső sarokban a NEPTUN hallgató / NEPTUN oktató feliratra kattintva tud bejelentkezni. A belépéshez továbbra is EHA kód és a hozzá tartozó jelszó szükséges.



A Neptun Meet Street a tanulmányi rendszerrel párhuzamosan, - de az ETR-től eltérően annak integrált részeként - működő kurzusokhoz rendelt virtuális tér, ami lehetőséget ad az oktatók és hallgatók közötti kommunikációra és kooperációra. Röviden NMS. A terekhez automatikusan hozzárendelődik minden hallgató, aki felvette a kurzust. Az oktatónak lehetősége van a kurzusról szóló információkat megosztani, dokumentumokat, tanulási segédleteket feltölteni, illetve a félévközi feladatokat, teszteket meghirdetni. Ugyanígy ezen a felületen adhat le a hallgató beadandókat, teljesíthet évközi elektronikus feladatokat. Az NMS-t a Neptunba belépve a főoldalon a [Tanulmányi rendszer] fül mellett a [Neptun Meet Street] ikonra kattintva érhető el. Használata egyszerű és felhasználó barát. Az aktuális feladatokról és feltöltésre került anyagokról értesítést küldd a rendszer a virtuális terek tagjainak és vendégeinek.



Levél Csapda