Pécsi Tudományegyetem

Neptun Egységes Tanulmányi Rendszer

 

Üzenetküldés

A Neptun üzenetküldési funkciói megegyeznek a legtöbb elektronikus levelezőrendszer funkcióival.
A tanulmányi rendszeren belül úgynevezett rendszerüzenetekkel kommunikálhatnak a felhasználók, amelyek esetében beállítható, hogy az érkezzen meg az üzenet e-mailben is.
Kaphatunk egyéni üzenetet (például hallgatótól, konzulenstől), vagy csoportos üzenetet (mint a kurzusmail), de automatikus rendszerüzenetet is (kurzusfelvételkor, vagy ha egy jegy rögzítésre kerül).
A rendszerüzenetek esetében beállítható az olvasás kötelezősége, ez esetben addig nem léphet tovább, amíg az olvasásra nem kerül.
Az üzenet írásakor az e-mailezés általános paraméterei mellett (pl. címzett, tárgy, üzenet szöveg, aláírás) megadhatunk csoportos és titkos címzetteket is, sőt lehetőség van csatolmányt küldeni.
Új funkció az üzenet érvényessége, amely dátum megadása után a Neptun automatikusan törli az üzenetet a címzett(ek) postaládájából.
Az üzenetek esetében nagyon fontos az üzenetfogadás beállítása, hiszen minden tanulmányi információ első sorban a "neptunos" postaládába érkezik.
Érdemes engedélyezni a minden hallgatói üzenet fogadását, de beállítható a tiltás is, kivételek megadásával.
Az oktatóktól, vagy az adminisztrátoroktól érkező levelek, valamint az automatikus rendszerüzenetek fogadása nem tiltható le a rendszerben a hallgatók számára!
Az automatikus értesítések fülön egyesével jelölhető meg, milyen típusú értesítések érkezzenek meg e-mail formájában is.
Megadható, hogy a sűrűn érkező rendszerüzenetek egy típusban naponta csak egy e-mailben jöjjenek, úgymond „napvégi üzenetként, vagy e-mailként”.
Lehetőség van aláírás megadására, amellyel megkönnyíthetjük mind az üzenet küldőjének, mind a fogadójának dolgát (ajánlott adatok: név, szak, titulus és elérhetőség).
A címtár feltöltésével összeállító például egyéni tanulói csoport, vagy kijelölhetők azon személyek, akikkel egy témában gyakri levelezést folytatunk.
A Saját adatok alatt van lehetőségünk az elérhetőségeinket megadni.
A tabulátorfüleken lépkedve rögzíthető több e-mail cím, különböző típusú cím, telefonszám, weblap.
Érdemes figyelni, hogy az alapértelmezett e-mail cím és telefonszám mindig az aktuális elérhetőség legyen, amin biztosan elér minket a Tanulmányi Osztály.
Előfordulhat, hogy az adat módosítása (pl. állandó lakcím) engedélyezéshez kötött.
A rendszer felugró ablakban tájékoztat.
Az elérhetőségek módosítására a sorok végén lévő (+)Lehetőségek jelre kattintva van lehetőség.
A Saját adatok / Adatmódosítások menüpontra kattintva ellenőrizhető az adatmódosításra beadatott kérelem, illetve hogy melyek kerültek elfogadásra.

Levél Csapda