Ha kíváncsi, hogy a diákigazolvány igénylése éppen milyen állapotban van, akkor a Neptunban rögzített diákigazolvány igénylésnél folyamatosan megjelenik az igénylés állapota.
Amennyiben ezzel kapcsolatban kérdése van, akkor keresse Ügyfélszolgálatunkat az infokti@pte.hu e-mail címen, vagy a Karon azt az ügyintézőt, aki a diákigazolvány igénylésekkel foglalkozik.
A diákigazolvány igényléssel kapcsolatban felmerült kérdéseivel az Oktatási Hivatal munkatársait is keresheti az info@diakigazolvany.hu e-mail címen.
Kérem, hogy amennyiben az Oktatási Hivatalt keresi meg, akkor minden esetben adja meg az oktatási azonosító számát és az intézményt, ahová jár. Az oktatási azonosító számot a Neptunban a Saját adatok / Személyes adatok menüben találja meg.
Igénylés folyamata
- A diákigazolvány igénylést a hallgató rögzíti a Neptunba az Ügyintézés / Diákigazolvány igénylés menüponton. Ezután a rögzített igénylés megjelenik a Neptunban.
- A rögzített igénylés továbbításra kerül a Felsőoktatási Információs Rendszeren (továbbiakban: FIR) keresztül az Oktatási Hivatal által fenntartott OKTIG rendszerbe. A Neptunban a FIR-be feladva oszlopban megjelenik az elküldés dátuma.
- Az igénylés OKTIG rendszerbe történő befogadása után az igénylés folyamata megindul, a hallgató számára kiállítható az utazási kedvezmény igénybevételére jogosító igazolás. Ekkor a FIR státusz oszlopban a NEK gyártásra átadva állapot látható.
- A hiba nélküli diákigazolvány igénylés átadásra kerül a gyártónak. Az igazolvány gyártásra kerül.
- A legyártott igazolványt a gyártó postázza az Egyetem részére. A FIR státusz oszlopban a Legyártott kártya állapot látható.
A diákigazolvány Egyetemen belül továbbításra kerül ahhoz az egységhez, amely a diákigazolvány ügyintézést végzi. Az egység tájékoztatja a hallgatót, hogy az igazolvány átvehető.
Hibás igénylés esetén
- Ha az igénylés hibás, akkor A FIR státusz oszlopban a NEK gyártás visszautasítva állapot látható.
- Az igénylés folyamata megakad, a folytatáshoz az adatok javítása szükséges.
- A Neptunba rögzített adatokat össze kell hasonlítani a NEK adatlapon látható adatokkal, s az eltérést javítani kell. A javítás után ezt jelezni kell azon szervezeti egységnek, ahol a diákigazolvány ügyintézés folyik.
1. Hiba: A Neptunban rögzített adatok nem megfelelőek. Teendő: Az adatokat javítani vagy javíttatni kell a szakos ügyintéző közreműködésével.
2. Hiba: A NEK adatlapon rögzített adatok nem megfelelőek. Teendő: Új NEK adatlapot kell készíteni a helyes adatokkal. Az új NEK adatlap másolatát továbbítani kell a diákigazolvány ügyintézéssel foglalkozó szervezeti egységnek. - A javított igénylés újraküldésre kerül, az igénylés folyamata folytatódik.
Diákigazolvány ügyintézés helye
- Központi Tanulmányi Iroda: ÁJK, ÁOK (kivéve Phd), BTK (kivéve Phd), GYTK (kivéve Phd), KTK, PTE-előkészítő
- Kari Tanulmányi Iroda / Ügyfélszolgálati Iroda: ETK, KPVK, MIK, MK, TTK
- Kari Doktori Iroda: ÁOK, GYTK, BTK doktorandusz hallgatók