Gyűjtőszámla

A Neptunban számos lehetőség van a fizetési kötelezettségek gyors és egyszerű teljesítésére. Az egyik ilyen mód a gyűjtőszámlán keresztül történő utalás.

A gyűjtőszámla működése

A hallgatók egy bankszámlára tetszőleges összegeket fizetnek be, amely utalásokból a Neptun hallgatónként egyenleget képez. A hallgató ebből a személyes egyenlegből gazdálkodhat, és a számára előírt befizetési kötelezettségeket rendezheti. A hallgató a pénzügyi kiegyenlítések során nem lépheti át a rendelkezésére álló, általa feltöltött egyenleget.
 

Az Egyetem gyűjtőszámlája: 11731001-23135392
 

Kérjük, vegye figyelembe az alábbiakat:

  • A gyűjtőszámlára kizárólag magánszemélyek utalhatnak. Céges befizetések automatikusan visszautalásra kerülnek.

  • A befizetés kizárólag forintban (HUF) történhet.

 

Tartalomjegyzék

  1. Hogyan utaljak az Egyetem gyűjtőszámlájára?

  2. Ki utalhat a gyűjtőszámlára?

  3. Rózsaszín csekkel is fizethetek be a gyűjtőszámlára?

  4. Mennyi idő alatt érkezik meg a befizetésem a személyes gyűjtőszámla egyenlegemre?

  5. Utalhatok az Egyetem gyűjtőszámlájára több pénzt is, mint az aktuális tartozásom?

  6. Mi az az automatikus teljesítés?

  7. Hogyan rendezzem a Neptunban kiírt tételt a gyűjtőszámlámról?

  8. Devizában is utalhatok a gyűjtőszámlára?

  9. Hol tudom megnézni, hogy mennyi pénz van a személyes gyűjtőszámla egyenlegemen?
  10. Milyen esetben marad aktív a befizetett tétel?
  11. Késedelmi díjat kell fizetnem, pedig időben átutaltam az önköltség összegét a gyűjtőszámlára. Mi ennek az oka?
  12. Mit tegyek, ha az általam átutalt összeg nem érkezett meg a személyes gyűjtőszámla egyenlegemre?

  13. Hogyan kaphatom vissza a személyes gyűjtőszámla egyenlegemen lévő összeget?

 

1. Hogyan utaljak az Egyetem gyűjtőszámlájára?

A gyűjtőszámlás befizetéshez az alábbi adatokat kérjük megadni:

  • Kedvezményezett neve: Pécsi Tudományegyetem

  • Bankszámlaszám: 11731001-23135392

  • Közlemény: NK- [Neptun kód]

(Például: ha az Ön Neptun kódja PTE123, akkor a közlemény: NK-PTE123.)

 

Fontos: Az Egyetem gyűjtőszámlájára történő átutalásnál kérjük, mindig figyeljen arra, hogy a közlemény pontosan kilenc karakterből álljon, mivel a rendszer csak ebben az esetben tudja automatikusan azonosítani Önt. 

 

Amennyiben a gyűjtőszámlára utalt összeg nem beazonosítható, nem rendelhető hallgatóhoz, akkor az összeg visszafordításra kerül a befizető részére.

 

2. Ki utalhat a gyűjtőszámlára?

A gyűjtőszámlára kizárólag magánszemélyek utalhatnak.

A céges befizetések automatikusan visszautalásra kerülnek.

 

3. Rózsaszín csekkel is fizethetek be a gyűjtőszámlára?

Igen.

 

A gyűjtőszámlára rózsaszín postai csekken keresztül is lehetősége van befizetni, azonban a befizetés rögzítésének átfutási ideje ebben az esetben jelentősen hosszabb, mint a közvetlen gyűjtőszámlára történő utalásnál.

 

A csekken történő befizetéseket a rendszer nem tudja automatikusan azonosítani, ezért kérjük, hogy a postai befizetést követően vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunk munkatársaival az alábbi e-mail címen: infokti@pte.hu

 

4. Mennyi idő alatt érkezik meg a befizetésem a személyes gyűjtőszámla egyenlegemre?

A gyűjtőszámlára munkanapon 17 óráig befizetett összeg már az utalást követő banki nap délutánján felhasználható.

Hétvégén vagy munkaszüneti napon kezdeményezett utalás esetén az összeg az indítást követő második munkanapon jelenik meg a hallgatói egyenlegen.

 

ATM befizetés esetén 4-5 munkanap is szükséges, hogy a tranzakció összege a gyűjtőegyenlegére megérkezzen.

 

5. Utalhatok az Egyetem gyűjtőszámlájára több pénzt is, mint az aktuális tartozásom?

Igen.

 

A személyes gyűjtőszámla egyenlegén tetszőleges összeget tarthat. Ennek előnye, hogy ha a szükséges összeg rendelkezésre áll gyűjtőszámláján, akkor a tartozást a fizetési határidő lejártát követően a rendszer automatikus teljesítéssel ki tudja egyenlíteni az Ön közreműködése nélkül is.

 

6. Mi az az automatikus teljesítés?

Ha a személyes gyűjtőszámla egyenlegén elegendő fedezet van, akkor egy-egy tartozás lejártakor a rendszer automatikusan teljesíti a kiírását. Így elkerülhetők a lejárt határidejű tartozások és a késedelmi díj kivetések.

 

Fontos: Automatikus teljesítés csak abban az esetben lehetséges, ha a gyűjtőszámlán levő összeg fedezi a kiírás teljes összegét. Részkiegyenlítésre nincs lehetőség.

 

7. Hogyan rendezzem a Neptunban kiírt tételt a gyűjtőszámlámról?

A web-es felületre belépve a Pénzügyek / Áttekintés menüpont alatt megtekintheti a gyűjtőszámla egyenlegét.

Ugyanezen menüpont alatt a Neptun kilistázza a befizetendő tételeket.

Összes megtekintése” menüpontot választva megjelennek a kiegyenlítésre váró tételek. Az adott tétel kiválasztása után vagy a „részletek” vagy a megjelenő kék sávban szereplő „befizetés” menüpontot kell választani.

A „Befizetés” menüpont közvetlen gyűjtőszámlás kiegyenlítéshez navigál.

Amennyiben a „részletek” menüpontot választotta, akkor a „Befizetési mód kiválasztása” után kínálja fel a gyűjtőszámlás kiegyenlítést.

A megjelenő „PTE_gyűjtőszámla_HUF” tételre kattintva, megjelenik a megerősítést kérő felület.

A „Megerősítés” gombra kattintva visszajelző üzenet tájékoztat a tétel sikeres kiegyenlítéséről.

Sikeres kiegyenlítést követően az adott tétel már nem jelenik meg a befizetendő tételek listájában. 

Ezt minden befizetés után érdemes ellenőrizni.

 

Fontos: Lehetőség van több tétel együttes kiegyenlítésére is. Ekkor az adott tételek kijelölése után a befizetés menüpontot kell választani, majd ugyanazokat a lépéseket kell megtenni, amiket a fentiekben bemutattunk.

 

8. Devizában is utalhatok a gyűjtőszámlára?

Nem.

 

Kérjük, hogy gyűjtőszámlára csak forintban utaljon. 

Amennyiben mégis devizában indított összeg érkezik, azt az esetleges kapcsolódó banki költség rendezése után visszafordítjuk az utalónak.

 

9. Hol tudom megnézni, hogy mennyi pénz van a személyes gyűjtőszámla egyenlegemen?

A web-es felületre belépve a Pénzügyek / Áttekintés menüpont alatt látható a gyűjtőszámla egyenlege.

 

10. Milyen esetben marad aktív a befizetett tétel?

A gyűjtőszámláról az automatizmus révén a fizetési határidő sorrendjében kerülnek kiegyenlítésre a kiírt tételek.

 

Amennyiben a gyűjtőszámla aktuális egyenlege nem fedezi a következő – határidő szerint esedékes – tétel teljes összegét, az adott tétel aktív marad.

 

Például: Ön hiába utalja el az önköltség pontos összegét a gyűjtőszámlára, ha van egy, az önköltség fizetési határidejét megelőző határidejű aktív kiírása. Ilyen esetben az automatizmus rendezi a korábbi fizetési határidejű tételt, így nem marad elegendő fedezet az önköltség kiegyenlítésére és a Térítési és Juttatási Szabályzat rendelkezései értelmében késedelmi díj fizetésére lehet kötelezett.

 

Gyűjtőszámláról részkiegyenlítésre nincs lehetőség. 

 

11. Késedelmi díjat kell fizetnem, pedig időben átutaltam az önköltség összegét a gyűjtőszámlára. Mi ennek az oka?

A rendszer automatizmusa révén előfordulhat olyan eset, hogy a tandíjra átutalt összegből levonásra kerül egy korábbi fizetési határidejű kiírás. Ezt követően a gyűjtőszámla egyenlege már nem fedezi az önköltség összegét, így az aktív marad, utána pedig késedelmi díj kerülhet kivetésre.

Kérjük, folyamatosan ellenőrizze gyűjtőszámlájának egyenlegét és a rendezésre váró aktív tételeit.

 

12. Mit tegyek, ha az általam átutalt összeg nem érkezett meg a személyes gyűjtőszámla egyenlegemre?

Kérjük, először is ellenőrizze, hogy a megfelelő módon (jó számlaszámra, helyes közleménnyel) utalt-e (lásd: Hogyan utaljak az Egyetem gyűjtőszámlájára?).

 

Az Egyetem gyűjtőszámlája: 11731001-23135392

Helyes közlemény formátum: NK-Neptun kód

 

Kérjük, vegye figyelembe, hogy a belföldi banki átutalások beérkezési ideje általában 1-2 munkanap, a külföldi bankszámláról indított forint utalások esetében pedig 4-5 munkanap is lehet.

 

13. Hogyan kaphatom vissza a személyes gyűjtőszámla egyenlegemen lévő összeget?

Amennyiben nincs lejárt fizetési határidejű tartozása a Neptun rendszerben, akkor lehetősége van a személyes gyűjtőszámla egyenlegén lévő összeg visszautalását kérnie.

 

Ehhez elegendő egy üzenetet küldenie az infokti@pte.hu email címre.

 

A visszautalás a Neptun rendszerben rögzített bankszámlaszámára történik. Kérjük, hogy ellenőrizze ennek helyességét, mielőtt a gyűjtőszámlán lévő összeg visszautalását kéri.