A Neptunban számos lehetőség van a fizetési kötelezettségek gyors és egyszerű teljesítésére. Az egyik ilyen mód a gyűjtőszámlán keresztül történő utalás.
A gyűjtőszámla működése
A hallgatók egy bankszámlára tetszőleges összegeket fizetnek be, amely utalásokból a Neptun hallgatónként egyenleget képez. A hallgató ebből a személyes egyenlegből gazdálkodhat, és a számára előírt befizetési kötelezettségeket rendezheti. A hallgató a pénzügyi kiegyenlítések során nem lépheti át a rendelkezésére álló, általa feltöltött egyenleget.
Az Egyetem gyűjtőszámlája: 11731001-23135392
Kérjük, vegye figyelembe az alábbiakat:
A gyűjtőszámlára kizárólag magánszemélyek utalhatnak. Céges befizetések automatikusan visszautalásra kerülnek.
A befizetés kizárólag forintban (HUF) történhet.
Tartalomjegyzék
Mennyi idő alatt érkezik meg a befizetésem a személyes gyűjtőszámla egyenlegemre?
Utalhatok az Egyetem gyűjtőszámlájára több pénzt is, mint az aktuális tartozásom?
Hogyan rendezzem a Neptunban kiírt tételt a gyűjtőszámlámról?
- Hol tudom megnézni, hogy mennyi pénz van a személyes gyűjtőszámla egyenlegemen?
- Milyen esetben marad aktív a befizetett tétel?
- Késedelmi díjat kell fizetnem, pedig időben átutaltam az önköltség összegét a gyűjtőszámlára. Mi ennek az oka?
Mit tegyek, ha az általam átutalt összeg nem érkezett meg a személyes gyűjtőszámla egyenlegemre?
Hogyan kaphatom vissza a személyes gyűjtőszámla egyenlegemen lévő összeget?
1. Hogyan utaljak az Egyetem gyűjtőszámlájára?
A gyűjtőszámlás befizetéshez az alábbi adatokat kérjük megadni:
Kedvezményezett neve: Pécsi Tudományegyetem
Bankszámlaszám: 11731001-23135392
Közlemény: NK- [Neptun kód]
(Például: ha az Ön Neptun kódja PTE123, akkor a közlemény: NK-PTE123.)
Fontos: Az Egyetem gyűjtőszámlájára történő átutalásnál kérjük, mindig figyeljen arra, hogy a közlemény pontosan kilenc karakterből álljon, mivel a rendszer csak ebben az esetben tudja automatikusan azonosítani Önt.
Amennyiben a gyűjtőszámlára utalt összeg nem beazonosítható, nem rendelhető hallgatóhoz, akkor az összeg visszafordításra kerül a befizető részére.
2. Ki utalhat a gyűjtőszámlára?
A gyűjtőszámlára kizárólag magánszemélyek utalhatnak.
A céges befizetések automatikusan visszautalásra kerülnek.
3. Rózsaszín csekkel is fizethetek be a gyűjtőszámlára?
Igen.
A gyűjtőszámlára rózsaszín postai csekken keresztül is lehetősége van befizetni, azonban a befizetés rögzítésének átfutási ideje ebben az esetben jelentősen hosszabb, mint a közvetlen gyűjtőszámlára történő utalásnál.
A csekken történő befizetéseket a rendszer nem tudja automatikusan azonosítani, ezért kérjük, hogy a postai befizetést követően vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunk munkatársaival az alábbi e-mail címen: infokti@pte.hu
4. Mennyi idő alatt érkezik meg a befizetésem a személyes gyűjtőszámla egyenlegemre?
A gyűjtőszámlára munkanapon 17 óráig befizetett összeg már az utalást követő banki nap délutánján felhasználható.
Hétvégén vagy munkaszüneti napon kezdeményezett utalás esetén az összeg az indítást követő második munkanapon jelenik meg a hallgatói egyenlegen.
ATM befizetés esetén 4-5 munkanap is szükséges, hogy a tranzakció összege a gyűjtőegyenlegére megérkezzen.
5. Utalhatok az Egyetem gyűjtőszámlájára több pénzt is, mint az aktuális tartozásom?
Igen.
A személyes gyűjtőszámla egyenlegén tetszőleges összeget tarthat. Ennek előnye, hogy ha a szükséges összeg rendelkezésre áll gyűjtőszámláján, akkor a tartozást a fizetési határidő lejártát követően a rendszer automatikus teljesítéssel ki tudja egyenlíteni az Ön közreműködése nélkül is.
6. Mi az az automatikus teljesítés?
Ha a személyes gyűjtőszámla egyenlegén elegendő fedezet van, akkor egy-egy tartozás lejártakor a rendszer automatikusan teljesíti a kiírását. Így elkerülhetők a lejárt határidejű tartozások és a késedelmi díj kivetések.
Fontos: Automatikus teljesítés csak abban az esetben lehetséges, ha a gyűjtőszámlán levő összeg fedezi a kiírás teljes összegét. Részkiegyenlítésre nincs lehetőség.
7. Hogyan rendezzem a Neptunban kiírt tételt a gyűjtőszámlámról?
A web-es felületre belépve a Pénzügyek / Áttekintés menüpont alatt megtekintheti a gyűjtőszámla egyenlegét.

Ugyanezen menüpont alatt a Neptun kilistázza a befizetendő tételeket.

„Összes megtekintése” menüpontot választva megjelennek a kiegyenlítésre váró tételek. Az adott tétel kiválasztása után vagy a „részletek” vagy a megjelenő kék sávban szereplő „befizetés” menüpontot kell választani.

A „Befizetés” menüpont közvetlen gyűjtőszámlás kiegyenlítéshez navigál.

Amennyiben a „részletek” menüpontot választotta, akkor a „Befizetési mód kiválasztása” után kínálja fel a gyűjtőszámlás kiegyenlítést.


A megjelenő „PTE_gyűjtőszámla_HUF” tételre kattintva, megjelenik a megerősítést kérő felület.


A „Megerősítés” gombra kattintva visszajelző üzenet tájékoztat a tétel sikeres kiegyenlítéséről.

Sikeres kiegyenlítést követően az adott tétel már nem jelenik meg a befizetendő tételek listájában.
Ezt minden befizetés után érdemes ellenőrizni.
Fontos: Lehetőség van több tétel együttes kiegyenlítésére is. Ekkor az adott tételek kijelölése után a befizetés menüpontot kell választani, majd ugyanazokat a lépéseket kell megtenni, amiket a fentiekben bemutattunk.

8. Devizában is utalhatok a gyűjtőszámlára?
Nem.
Kérjük, hogy gyűjtőszámlára csak forintban utaljon.
Amennyiben mégis devizában indított összeg érkezik, azt az esetleges kapcsolódó banki költség rendezése után visszafordítjuk az utalónak.