Elérhetőségek és automatikus értesítések beállítása az oktatói weben

A Saját adatok / Elérhetőségek menüpont alatt lehetőség van az elektronikus és a hagyományos levelezési cím és telefonszám megadására. Az egyes kategóriák tabulátor fülekre bontva jelennek meg.

Elérhetőségek

 

Az E-mail címek közé bármennyi e-mail cím felvihető. Típusát tekintve lehet hivatalos és magán. Mindenképp lennie kell egy alapértelmezett e-mail címnek, hogy a rendszer tudja, hogy az automatikus rendszerüzeneteket, illetve az oktatói, adminisztrátori üzeneteket milyen címre kell továbbítania.

 

FONTOS! A beiratkozó hallgatóknak a beiratkozási kérvény leadása és annak elfogadása között az értesítési adatai nem módosíthatók. A hibás, helytelen adatokat a beiratkozási kérvény kitöltése előtt, vagy a beiratkozási lap elfogadása után lehet módosítani.

 

A Címek között felvihető állandó, tartózkodási, értesítési és számlázási cím. Értesítési és számlázási cím bármikor módosítható, de az állandó és a tartózkodási cím csak a kari Tanulmányi Osztály/Hivatal munkatársai engedélyével, a lakcímkártya bemutatásával egyidejűleg módosítható. A Telefonszámok között több típusban is rögzíthető elérhetőség: mobil, vezetékes, fax, munkahelyi.  Az URL tabulátorfülön saját weboldal, facebook link, blog vagy egyéb külső forrás adható meg. Az Értesítendő fülön azon személy elérhetőségeit lehet megadni, akit az Egyetem munkatársai kereshetnek, ha baj van.

 

Üzenet olvasása

 

Érkezhet egyéni üzenet (például hallgatótól, oktatótól, konzulenstől, tanszéki adminisztrátortól), vagy csoportos üzenet (mint a kurzusmail), de automatikus rendszerüzenetet is (kurzusfelvételkor, vagy ha egy jegy rögzítésre kerül). Minden esetben megjelenik az üzenet a felület bal oldalán az Üzenetek blokk Beérkezett üzenetek linkje alatt. A link félkövér abban az esetben ha van olvasatlan üzenet, zárójelben mutatva az olvasatlan üzenetek számát.

 

Az automatikus rendszerüzenet esetében beállítható az olvasás kötelezősége, ez esetben a webes felületre történő belépéskor a program tájékoztat, hogy „kötelezően olvasandó üzenet érkezett” és addig nem is engedi a tovább lépést, míg az olvasásra nem került.

Az automatikus rendszerüzenetek esetében nagyon fontos az üzenetfogadás beállítása, hiszen minden tanulmányi információ első sorban a "neptunos" postaládába érkezik, a webes felületre belépve olvasható. Az automatikus rendszerüzenet beállításával a programnak megadható, hogy milyen témában kívánja a felhasználó az automatikus rendszerüzeneteket e-mailben is megkapni.

 

Ez a beállítás megtehető a felület bal oldalán található Üzenetek blokk Beállítások menüpontjában. A Beállításokra kattintva az Üzenetszabályok ablakban az Automatikus értesítések tabfülön előbb beállítható milyen nyelven kívánja a felhasználó az értesítéseket megkapni. 

 

Majd az egyes témákban a konkrét eseményben jelölni szükséges hogy azonnali E-mail és/vagy Napvégi üzenet –Napvégi e-mail formájában küldje-e a program az üzeneteket. A „napvégi” üzenetküldést választva a program összeszedi az azonos üzenet típusba tartozó információkat és egyben küldi el. Javasolt ezen beállítás használata például a Félévközi feladat eredményének beírása kapcsán. A beállítások a Mentés gombra kattintva menthető.

 

Az Üzenetfogadás engedélyezése tabon megadható olyan címzett, akitől nem kíván a felhasználó üzenetet kapni. Az oktatóktól, vagy az adminisztrátoroktól érkező levelek, valamint az automatikus rendszerüzenetek fogadása nem tiltható le a rendszerben a hallgatók számára! Az Aláírás tabon pedig aláírás adható meg. Ez szerepelni fog minden elküldendő üzenetben. Javasolt megadni az aláírásban a nevet, Neptun kódot és az e-mail címet.

 

A Saját adatok alatt van lehetőségünk az elérhetőségeinket megadni. A tabulátorfüleken lépkedve rögzíthető több e-mail cím, különböző típusú cím, telefonszám, weblap. Érdemes figyelni, hogy az alapértelmezett e-mail cím és telefonszám mindig az aktuális elérhetőség legyen, amin biztosan elér minket a Tanulmányi Osztály.