

Kedves Hallgató!
Az egyetemi évek alatt a tanulmányi ügyek javarészét, mint például a beiratkozás, a tárgy/kurzus felvétel, vagy a vizsgajelentkezés, a Neptun Tanulmányi rendszerben lehet és szükséges intézni.
Szintén a Neptunban lehet nyomon követni és kezelni a különböző pénzügyi folyamatokat az ösztöndíjon, vagy az önköltségen át a vizsgadíj fizetésig.
Az alábbi információkkal szeretnénk segítséget nyújtani a Neptun tanulmányi rendszer használatához.
Bejelentkezés a tanulmányi rendszerbe
A tanulmányi rendszer elérhető a kari honlapokon vagy a http://neptun.pte.hu oldalon keresztül a NEPTUN hallgató ikonra kattintva. A belépéshez meg kell adnia a postai úton kiküldött felhasználó nevét és a hozzá tartozó jelszavát.
A bejelentkezéshez további információ ezen a linken érhető el: https://neptun.pte.hu/en/segedlet/first_steps
A tanulmányi rendszerben elvégzett műveletek sikerességét, illetve egyes esetekben magukat a műveleti ablakokat is ún. pop-up ablak formájában mutatja meg. Ezért mindenképp javasolt a böngészőben a pop-up ablakokat engedélyezni.
Firefox: https://www.youtube.com/watch?v=0nh9ruClN3g
Chrome: https://www.youtube.com/watch?v=zjK_DXqqB3M
IE: https://www.youtube.com/watch?v=kPtZ76SJ8P4
Jelszó módosítás
A jelszócserét kényelmesen elvégezheti a https://password.pte.hu címen elérhető jelszókezelést támogató elektronikus rendszer használatával.
Az új, kötelező felhasználói jelszó kezelési házirend a jelszó lejárati idejét 180 napban határozza meg, ami azt jelenti, hogy ezen idő lejárta után a felhasználó nem fog tudni hozzáférni a PTE rendszereihez míg nem cseréli le a jelszavát. A jelszó lejáratáról a jövőben értesülni fog a lejárat előtt 14 nappal e-mailben, a tartományi számítógépen pedig a Windows értesítések közt.
A jelszócsere elvégzése előtt az informatikai eszközein a wifi csatlakozásának tiltását tegye meg a hozzáférés zárolásának elkerülése érdekében.
A mentett jelszavak a felhasználói fiók kizárását okozhatják, így nem tud hozzáférni a PTE rendszereihez amíg a fiókot fel nem oldja, amit szintén a https://password.pte.hu-n tud megtenni.
Amennyiben a jelszó váltás során problémába ütközik, kérjük forduljon a PTE IT Ügyfélszolgálatához (0-24).
Együttműködésüket köszönjük!
A jelszó kezeléshez további információ ezen a linken érhető el: http://neptun.pte.hu/hu/segedlet/jelszo_kezeles
Személyes adatok és elérhetőségek kezelése
A személyes adatok naprakész és pontos nyilvántartásáért a hallgató maga felel. Az egyetemnek kötelessége írásban tájékoztatni a hallgatót különböző tanulmányi ügyekről, hol papír alapon, hol elektronikus úton, de ezt csak abban az esetben tudja megtenni, ha a hallgató az aktuális elérhetőségét nyilván tartja. Érdemes tehát figyelni arra, hogy a tanulmányi rendszerben elérhető legyen a helyes állandó/tartózkodási/értesítési cím, egy telefonszám és az e-mail cím, amit naponta olvas.
A személyes adatok és a képzettségek kezelésére vonatkozó további információ ezen a linken érhető el: http://neptun.pte.hu/hu/segedlet/szemelyes_adatok_es_elokepzettsegek
A tanulmányi rendszer automatikusan is küld üzenetet a hallgatónak bizonyos változásokról, például ha elfogadta a kari Tanulmányi Osztály/Hivatal a beiratkozási lapját, ha megváltozott egy kurzus időpontja, vagy a pénzügyi kiírásokra, teljesítésekre vonatkozóan. Ezen információkat a rendszer e-mail formájában is elküldi, de csak akkor, ha van a rendszerben rögzítve egy alapértelmezett e-mail cím.
Az elérhetőségek kezelésére, módosítására további információ ezen a linken érhető el:
https://neptun.pte.hu/hu/segedlet/elerhetosegek_kezelese_es_automatikus_ertesitesek_beallitas
Beiratkozás
A beiratkozás szükséges a képzés megkezdéséhez, a képzés alatt egyszer, az egyetemi felvételt követően. Ilyenkor a felvettek beiratkozási kérelmet töltenek ki a tanulmányi rendszeren keresztül, amelyben ellenőrzik, és ha szükséges javítják az adataikat, valamint a tanulmányok megkezdéséhez szükséges nyilatkozatokat teszik meg. A hallgatói jogviszony ezen kérelem elfogadásával jön létre.
A beiratkozásról további információ ezen a linken érhető el: https://neptun.pte.hu/hu/segedlet/beiratkozasbejelentkezes
Önköltség és egyéb díjak befizetése
A féléves regisztráció, így a beiratkozás feltétele is, hogy az önköltséges/költségtérítéses képzésben részt vevő hallgató, a képzés első félévére értendő térítési díjának legalább 40%-át befizesse. A tanulmányok során nem csak képzési térítési díjjal, hanem ismételt tárgyfelvételi díjjal, ismételt vizsgajelentkezési és egyéb térítési díjjal is találkozhat.
A térítési díjak befizetéséről további információ ezen a linken érhető el: https://neptun.pte.hu/hu/segedlet/penzugyek_1_teritesi_dijak_befizetese
Jogviszony igazolás igénylése
Bizonyos esetekben szükség lehet a hallgatói jogviszony fennállásáról igazolást kiállítani. Ilyen eset lehet egy-egy pályázat benyújtása, de lehet más, egyetemen kívüli ügyintézés is. A hallgatói jogviszony fennállásáról a kari Tanulmányi Osztály/Hivatal hallgatói jogviszony igazolást állít ki.
A hallgatói jogviszony igazolását csak a beiratkozást követően, a beiratkozási kérvény elfogadása után lehet kiállítani.
A hallgatói jogviszony igazolás igényléséről további információ ezen a linken érhető el: http://neptun.pte.hu/hu/segedlet/jogviszony_igazolas_igenyles
Tárgy- és kurzusfelvétel
A tantárgyak azon elsajátítandó ismeretkörök, amelyek teljesítésével kreditet szerezhet a hallgató. Ha elegendő kreditet gyűjt, akkor megszerezheti a diplomáját. A tárgyakhoz kurzusok kapcsolódnak, amelyek meghatározzák, hogy ki oktat, melyik teremben, melyik félévben és milyen időpontban. Így a tanulmányi rendszerben tárgyat és kurzust együttesen kell felvenni. A tárgyfelvételi időszakról a kari Tanulmányi Osztály/Hivatal ad tájékoztatást a kari ütemezésben.
A tárgy- és kurzusfelvételről további információ ezen a linken érhető el: https://neptun.pte.hu/hu/segedlet/tanulmanyok_targyfelvetel_0
Amennyiben kérdéseire nem talált választ, keresse a tanulmányi ügyintézőjét e-mailben/telefonon vagy személyesen.
Üdvözlettel
Pécsi Tudományegyetem
Oktatási Igazgatóság
Oktatásszervezési Iroda